|
Najnowsze informacje o zaleceniach żywieniowych dla Amerykanów „My Plate”
Połowę każdego posiłku powinny stanowić owoce i warzywa. Spożycie owoców i warzyw ocali twoje zdrowie i przedłuży życie. Badania przeprowadzone w bieżącym roku na 313,000 kobietach i mężczyznach dowodzą, że ryzyko śmiertelnych chorób sercowo- naczyniowych spada o 4 % przy wprowadzeniu 1 dodatkowej porcji warzyw i owoców. Ludzie, którzy spożywali przynajmniej osiem 100 gramowych porcji owoców i warzyw dziennie mięli o 25 % niższe ryzyko zachorowania, niż ci co spożywali trzy porcje. Jedzenie owoców i warzyw pomaga schudnąć, ponieważ są one bogate w składniki odżywcze, i jednocześnie niskokaloryczne i duże objętościowo.
Unikajmy dużych porcji. Jeden prosty trik, który pomoże nam kontrolować spożywane ilości pokarmu to zmiana talerzy na mniejsze.. Obecnie Amerykanie używają powszechnie talerzy o średnicy 30 cm – jest to jeden z czynników epidemii otyłości.. Zmiana na talerze o średnicy 20 cm pomoże zmniejszyć obwód w talii i ryzyko zachorowania na groźne choroby.
Jedz smacznie, ale mniej. Trwające badania nad mieszkańcami wyspy Okinawa, gdzie występuje najwyższy na świecie odsetek ludzi żyjących ponad 100 lat , wskazuje na kluczowy czynnik długowieczności - mianowicie ludzie tam żyjący stosują zasadę „hara haich bu” , co oznacza, że jedzą tylko do momentu, gdy ich głód jest w 80% zaspokojony.
Przestaw się na nisko lub beztłuszczowe produkty mleczne. W ten sposób dostarczysz wapń i witaminę D ( w produktach wzbogaconych} by zachować mocne kości , przyjmując mniej kalorii.
Czytaj naklejki i kupuj produkty zawierające mniej soli.. Toczy się obecnie debata nad szkodliwością soli dla naszego organizmu. Rząd wzywa do zmniejszenia zużycia soli, jednocześnie przeprowadzono badania na d wpływem konsumpcji soli u osób z prawidłowym ciśnieniem krwi. Badania opublikowane w maju bieżącego roku w Journal of the American Medical Associacion wskazują, że ilość przyjmowanej soli przez osoby zdrowe nie ma wpływu na zachorowanie na choroby sercowo-naczyniowe. Dyskusja trwa i wielu badaczy kwestionuje metodologię tych badań.
Ugaś pragnienie wodą, a nie słodkim napojem. Słodkie napoje nie tylko są tuczące, ale ostatnie badania dowodzą, że są przyczyną 14,000 nowych zachorowań na choroby serca, 75,000 nowych przypadków cukrzycy typu 2, oraz 7,000 przypadków przedwczesnej śmierci w ostatnim dziesięcioleciu. Co wiecej, rezygnacja z 2 szkalnek słodkich napojów dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzyce o 26 % - jest to doskonały powód, by następne posiłki popijać tylko chłodną, orzeźwiającą wodą.
|